دليل تعليم اللغة السويدية للناطقين باللغة العربية

الحديث بين الزوجين

Posted in Uncategorized by Arabvoice on 21 October 2012

En man och hans fru pratar hemma på kvällen.

–      Varför jobbar du alltid så mycket? Du kommer hem jättesent på kvällen. Jag gillar inte det.

–      Du förstår inte, jag måste jobba tills jag blir klar. Det är jättemycket på jobbet just nu.

–      Men jag blir så trött. Jag jobbar också och måste alltid lämna och hämta på dagis. Det är ju bara jag som handlar och lagar mat också, aldrig du.

–      Jag vet, men det är bara nu. Om jag inte blir färdig klockan fem måste jag sitta kvar och arbeta. Nästa månad är det nog mindre att göra på jobbet.

–      Det där har jag hört förr. Du säger så men det blir inte bättre.

–      Ja, men jag vill faktiskt få högre lön. Jag hoppas att jag ska få det nästa år.

–      Men barnen då? Är inte familjen viktigare?

–      Ok, jag ska försöka skärpa mig. Du vet att jag tycker om barnen.

En man och hans fru

Leave a Reply

